2014/06/20


物件を紹介してくれた方の紹介で、狸小路商店街の御神輿に参加してきました。
人生初の御神輿。
そして人生初の締め込み...
やってみるととても清々しい気分になりました。笑

今回、北海睦という神輿会の方々と一緒に神輿を担ぎました。
長年担いでいる方々はやはり凄かった。
熱さと技術を兼ね備えていて、まったく歯がたちませんでした。
それでも負けじと、初めてながらも一生懸命に神輿を担ぎました!
今でも全身筋肉痛です。

年齢も性別も職業も違う人たちが、神輿という共通項目で一致団結する。
一緒に声を出して、一緒に目的に向かって進んでいく。
凄く価値のあることだと思います!
改めて日本の良さに気付ける有意義な時間となりました。

着工への準備、会社設立後の申請関係などで、時間を取られてしまいがちですが、地域に根付いた行事に参加して、その場所の良さを肌で感じることは大切だと再認識できました。
(りょうへい)


We participated in Omikoshi which is one of Japanese traditional festival.
This is first time to do it and to wear ”Shimekomi” is like a ”Hundoshi”.
I felt really good wearing "Shimekomi". lol

We lifted a portable shrine onto our shoulders with "Hokkai Mutsumi" which is one of the biggest team of "Omikoshi" in Sapporo.
People who are member of Hokkai Mutsumi" are amazing.
We were no match for them when it comes "Omikoshi".
However, we tried to sholder a portable shrine with all our power!
We have been in muscular pain.

I think it's amazing for everybody to do it regardless of age, gender or job.
Say something in a powerful voice and aim the goal together.
It's worth doing them.
I could recognize what Japanese culture is wonderful.

We have been spending a lot of time preparing for building our perfect building and application after making a company , but we are going to participate in a lot of events in and around Sapporo as much as possible in order to feel what is a good point them.
(From Ryohei)